Saturday, January 3, 2009

Bultarnas bägge bröder bodde bortom bergen



Det var en bult som sa, till en annan (bult); vad du var skruvad
vi borde gänga varann,
hänga med ibland
och sluta ett förband
och bilda nagelband
badda bam-bam-bam-bam

Å andra bulten sa; klart att jag vill va med och fästa
nästa min nästa vid mig
är klart i-och-för-sig
säg inte nej till mig
det blir kärlek bannemej
skepp å hoj, hå å hej

Å om det tar skruv så blir stunden ljuv på ett flackberg
kutter blir mutter med tapp, det blir napp
På vintern nyper frosten å sen kommer rosten utan lackfärg
Gängbildning det är så skoj, vilken ploj,
oj oj oj!

Å hur vi kanske få en å kanske två egna små muttrar,
puttrar så smått i ett tråg - används till ett tåg - eller såg vid såg
jag såg varhelst jag såg

bara båg båg båg båg

No comments:

Post a Comment