Thursday, April 30, 2009

Valborg på Borggården



Idag har vi hälsat våren välkommen. Det är tradition sedan massor av år att Lihkören sjunger in våren på Borggården utanför Linköpings Slott på valborgsmässoafton. Det gjorde vi i år också. Ett 80-tal vackra gossar med mer eller mindre grått hår vinkade med mössorna och försökte le med solen i ögonen. Nytt för i år - vi framträdde utan tröjor. Jag har ett svagt minne av att det kan ha hänt en gång förr, men äldre sångare hävdade motsatsen. Nu är det iallafall gjort.

Nytt för i år - Björn Erikssons scen - en glasfiberarmerad tingest som ska stå i slottsparken och flyttas upp en gång om året så att Lihkören kan fortsätta att sprida vårglädje till alla härliga besökare.

3 comments:

  1. Nä, vänta nu, innan stod det "utan skjortor", nu står det "utan tröjor", visst? Jag skulle på besserwisservis påpeka att det är massa skjortor på bilden, håller jag på attt bli galen galen galen galen

    ReplyDelete
  2. Vaket, Claes. Min hustru noterade samma intressanta skrivelse så jag ändrade substantiv. Eftersom jag inte är en redaktionell institution tyckte jag inte att jag behövde ange ändringen på ett övertydligt sätt.

    ReplyDelete
  3. jag skulle gärna ändra rssen för din skull, om jag visste hur man gjorde förstås!

    Och nu har jag ju kontroll för hur det ser ut när du tittar på mina bilder, så tyvärr får du anstränga dig och klicka in på bloggen i fortsättningen med =)

    ReplyDelete