Sunday, May 31, 2009

Scouthajk



Fullpackat i bilen. Tur att man är spatiellt begåvad.



Barnen samlas. Alla är suddiga eftersom PUL inte tillåter mig publicera identifierbara bilder på nätet utan uttryckligt godkännande från målsman. Ibland är myndigheter tråkiga. Fast, visst är det snyggt med bokeh ibland också.



Officiell lägerstart!



Våren står i ... överblom.



Idag ska vi göra mesholkar.



Banka banka



Borra borra



Tältets centerpinne. 8 tältpinnar ska ut i varsitt väderstreck.



Några tältpinnar bankas raka ... -re



Spårarscouter roar sig på allehanda sätt. Det här är kålmasken som attackerar.



Under tiden gör jag lägermärken i form av retstickor.



Tacogrytan fixas. Sallad och sopp-gryta.



Har man ingen slev så tillverkar man en av en osthyvel.



Köket får brinna ut. Varmt och skönt.



Och här står alla holkarna på rad.



Plötsligt fräser det till över mossen och en örn kommer farande. Fast den här reinkarnationen av Örnen har redan tappat styrlinorna. De skriker och vinkar och vi är inte sena att återgälda hälsningen. Sedan fotograferar de oss med blixt. Då fotar jag utan.



Det hindrar mig inte att plocka fram blixtarna lite senare. Här har vi ett lysande (sic!) exempel på off-camera lighting (jag känner inget bra svenskt uttryck för den frasen). Jag har en blixt placerad bakom varje tält. Lagom balanserade mot kvällshimlen.



Man kan ställa blixten inne i tältet också. Maffigt.



Med lite bladverk blir känslan ännu härligare.



Månen kan få vara med på ett hörn också.



Månen har två hörn. Den här gånen har jag blixten utanför tältet. Sedan fick jag sluta för barnen började skrika något om att ha svårt att sova för det blixtrade så mycket. Jag förstår inte alls. Jag hörde ingen åska, fast jag plåtade.

1 comment:

  1. Du och blixtar, det är en riktigt skön kombination! Mer, ge mig mer!

    ReplyDelete