Sunday, October 18, 2009

Spökscouting




På scoutmötet förra veckan var vi ute och gick i mörkret. Det var ett patrull-lett möte. Patrullen Järven hade fixat spökvandring för att skrämma de andra patrullerna. 

 

Jag passade på att ta lite mörkerbilder när jag ändå var ute med kameran i mörkret.

 

 

När jag stod och fotade den här lövbeströdda stigen kom en cyklist farande emot mig. Jag undrar om jag skrämde honom...

 

Det här är Gamla Linköping. En kullerstensgata med vackra trähus.

 

Grenarna blir trolska när vinden sveper runt dem under de fyra sekunder det tar att exponera bilden.

 

 

 

De sista bilderna på pumpan är lite trickfotade. Jag stoppade ner min blixt i en plastpåse och sedan in i pumpan. Därefter fjärrstyrde jag blixten med den inbyggda blixten i kameran så att pumpan får lysande ögon. Visst blir det läckert!?!








1 comment:

  1. Så läckra Gamla Linköpingsbilder! Jag ska också mörkerfotografera där har jag bestämt! Lite senare när all julbelysning kommit upp! Och förhoppningsvis massor av snö! ;O))

    ReplyDelete